Tuesday, October 1, 2019

Jerebu Di Hatiku

(Tajuk bukan main lagi)

I decided to removed all my family, relatives and friends from my IG's, make it private and only leave two of my goodfriends as my follower.  I also decided to active balik my IG's but my life style bukannya interesting pun. Kalau ada kawan-kawan or family request nak follow, I akan filter and think before I accept them.  But for now biarlah I jadi seorang yang reculsive but I share la jugak kat sini kan... so what's the different? haha..

So I dengan husband I baru baik dari all this sinus, pink eyes, batuk etc  for a week and I masih lagi batuk sikit-sikit.  Rasa sejuk and panas badan nie and bila keluar kahak colour hitam and berdarah.  Naik risau I tapi Dr merangkap husband I cakap, don't worry itu sinus punya pasal.    As usual, haze!  Husband I apa lagi, hari-hari menceceh pasal haze nie, siap update I everyday of the condition or index macam la I tak baca internet tapi I buat-buat tak tau so that dia rasa  proud dia tau semua.  Dalam rumahtangga nie kadang-kadang you have to pretend or give some credit to boost their self esteem.  Bukan sebab husband I ada low self esteem, trust me this mamat is sangat over confident. But I want him to feel special and bukan sakit pun puji-puji partner kita, dapat pahala you, kita mengembirakan hati dia and kalau dia mengembirakan hati kita.. 

Haritu dia sibuk cakap Dr M hantar surat kat President Indonesia.  Butir bicaranya macam nie. "Eh you tau tak Mahathir ada hantar surat dekat JOKOMO.  I gelak bukan main lagi.  I kata bukan Jokomo la Jokowi. Dengan tersipu-sipu dia cakap ah, whatever lah. Satu hari I sakat husband I.  He is so funny, orang sibuk cakap pasal haze or politik dia pun sibuk la nak bagi buah fikiran dia.  I tahan-tahan and senyum sorang-sorang sebab fakta dia selalu bercanggah ataupun old news. 

Sekarang haze dah kurang and almost everyday hujan lebat especially bila petang, dia dah mula ngomel pasal hujan la pulak, adoi  cute la dempol I tu, ada je tak puas hati.....

As for our live, well, there's a lot of down time these past years, bukan pasal our marriage because our marriage is as strong as ever but the things that had has and currently happening to us.  I will try to share or post back regularly kisah harian hidup I yang tak seberapa ini.

No comments:

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...