Thursday, January 19, 2012

Weekend Update (yang dah basi)

(Anak dara siapa yang menyelit kat situ eh? hehehe..)

Hello… Malasnya nak update blog namun ku gagahi jua…. azam azammmm…

Last weekend, Saturday, both of us went to Pavillion to take a picture of United Buddy Bears that is being display right now until 15th February. The weather was sultry hot and there were a lot of people/tourist snapping around too. Kadang-kadang I rasa sangat bosan dan tak larat menunggu bila la dorang nie nak abis bagi pose pose bitch peace nya itu hehehe… sebabkan I pun nak la jugak ambik gambar-gambar bear perut bulat montel which remind me of “you know who” hehe.. Bear punya la banyak sampai naik malas I nak ambik each of them. Lastly I snapped randomly aje, which yang I feel menarik. The main thing I couldn’t stand the sweating and like I said earlier weather yang sangat panas.
 
(Ini Malaysia punya bear, Imuda lukis)

Lepas sibuk-sibuk ambik gambar, we decided to go to the top floor of Pavillion yang ada pasal kedai-kedai yang menjual barangan and makanan Jepun. But before heading there, we took a break and went to have our gelato. Anyway, dorang buat macam structure kedai Jepun jugak which is nice. Tapi tak banyak sangat la. I only took a few pics. Husband I as usual, sibuk la nak ambik gambar I but since my bibir masih ada kesan pecah and tak baik-baik lagi which look like a tahi lalat hidup so I’m not too keen nak pose pose kat dia. We bought a few stuff kat kedai Jepun yang jual semua barangan dalam kedai yang bernilai RM5.00 which was worth it. Tak kira la barang apa sekalipun semuanya RM5.00 cool kan?

(Some of The United Buddy Bears)

Then we went to Times, which is a must for me since I nie kan pembaca buku yang tegar forever. Oh, I just finished my first book for this year about a week ago, horay! And I’m starting a new one right after that. Seriously people, please please read a book, walau satu page, jadilah. And baca la buku yang boleh menambahkan minda and bukan buku atau novel yang asyik-asyik pasal kecewa cinta on which you know beforehand what is the ending or what is going to happened next. Anyway, I found one book that I’ve been looking for since about two, three weeks ago, yep the author John Perkins. This new one that I bought is sort of a continuation from his last book that I’d read.

(Tokyo Street at the Pavillion, Top Level)

Then we walked around for a while and as usual, dah tua-tua nie, both of us dah rasa penat and out of breath hehe…nyampah I. We decided to have our late lunch. We don’t know what to eat and what is best kat Pavillion foodcourt nie, sebab semuanya rasa macam just allright je. While browsing around, I was surprised to see the food yang I rindui sekian lama ada di depan mata. I was so happy and excited. Yeah, remember my Mee Kolok? They sell it there… Apalagi I terus order. Dalam hati, sedap ke tak but it’s ok la janji I dapat rasa. Mee Kolok nie is one of the dishes yang famous kat Sarawak (selain dari Laksa Sarawak yang sungguh yummy itu), kalau kat sini orang panggil Wantan Dry Noodle. Yang peliknya masa kat Sarawak, tak ada la pulak I teringin nak makan and rasanya sekali dua je I pernah makan. 

(Laksa Sarawak and Mee Kolok)

Sebelum I rasa, I took a few snaps for this blog, orang keliling asyik pandang-pandang aje, especially family kat meja sebelah. Yela kan.. I ambik gambar siap bediri-diri, senget kiri, senget kanan. But do I care with their stare? Not at all. I think as we grow older our level of maturity and confident is quite high. Kalau masa muda-muda dulu, alahai, semua benda malu, orang pandang sikit muka dah blushing and rasa macam nak nyorok je, sekarang nie pandang la seratus kali, I buat derk je… Oh btw, husband I order Laksa Sarawak, bila I tasted sikit, sungguh tidak menepati selera both of us. Husband I kata, kalau I masak huii.. memang tak boleh compare akan keenakkannya, yela tu.. Nanti la kalau I balik Sarawak I akan beli rempah laksa nie banyak-banyak. Then I rasa Mee Kolok yang I order. Oh, walaupun tak ada la sedap gila but still sedap and I am so so so so happy. I told my husband, nanti you balik kerja boleh la you singgah and belikan I, siap remind lagi, punya la tamak, padahal tengah makan masa tu.

Lepas makan, we decided that it is time for us to head home. On the way back, we stopped at the supermarket to do some quick shopping buying groceries stuff. Malam tu around 9.30pm, tiba-tiba husband I kelaparan. So we went out again and had our dinner nearby. We didn’t enjoy our dinner though sebab tak sedap, especially the steak that my husband ordered. But it is rather to have something to eat than not at all…. kan?

No comments:

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...