Monday, July 5, 2010

Last Weekend and Today




(First project)

Last weekend I and husband I sungguh goodboy and goodgirl sebab both of us tak keluar berpoya-poya seperti kebiasaannya.. Yes! Tak keluar rumah! Unbelievable! That Saturday, I masak dengan penuh jayanya..ala goreng chicken wings and soup sayur fishball aje..kahkahkah.. Since tak keluar I pun memulakan experiment dengan project membuat skirt I yang pertama. Kejap je tak sampai berapa jam tapi tak ada la lawa mana tapi boleh la untuk keluar marketing beli lauk pauk kat supermarket. Kain beli hari Jumaat petang, RM8 semeter murah je (beli 2 ½ meter mana la tau takut salah potong ke kan). I tak sabar nak buat lagi and sambil tu macam-macam yang I nak buat, siap buat list lagi. As for Yati yang suruh buat baju untuk letak kat kedai dia...huhuhu.. I tak buat lagi sebab I tak beli kain and I tak tau fesyen apa I nak buat, kain pun I tak tau kain apa. Nasib baik I tak berjanji dengan dia.. I paling takut nak berjanji sebab nanti takut I tak dapat nak tunaikan.

Sunday, I tak masak sebab perut I rasa semacam gastric aje, padahal I makan macam biasa, in fact I breakfast lagi semenjak dua menjak nie.. Tapi entah la rasa perit semacam, kejap-kejap sendawa, cuba la kentut boleh la I tembak kat husband I. So I tak buat project apa-apa beside I tengah pikir fesyen apa I nak buat. Macam-macam website I masuk and I google. Kejap-kejap I belek kain-kain yang I beli and kumpul selama nie.. pening-pening. Husband I suruh I relax and take my time..

Malam tadi, my friend kat sekolah menjahit telephone suruh I datang, dia kata sunyi I tak ada. Beside, dia nak bagi I lingerie, bra and panties free since she and her husband is the owner of company yang jual pakaian dalam wanita nie. I pun nak bagi dia snippet yang I beli just for her. But I don’t think so husband I boleh keluar since boss dia ada. I feel bad. Tengahari taid dia called I lagi.. I cakap I might be able to come tomorrow then after I put down the hp I realised that I can’t since Ida will come tomorrow to clean the house... Oh dear...

Anyway, petang tadi I suggested to my husband to eat at this cafe yang I tengok kat program “walk walk search food” last Sunday aritu.. From the way that chef’s daughter promote, bukan main enak lagi. So why not give it a try since it was not far from our house. Bila sampai-sampai, I was kinda shocked because kat tv bukan main menarik but when you actually went to the place.. hmmm... Mula-mula I ingat besar, I keluar balik and jenguk-jenguk kat sebelah lot nak cari seat and was thinking betul ke ini tempat nye then I asked the waitress about the size of the cafe. Masa duduk tu, I rasa macam nak bangun, with the smell of rokok and bekas puntung rokok yang tak berbuang. Waiter kat situ punya la malas nak bagi menu. Then tunggu lagi waiter/waitress nak datang, I have to signalled for them to come over to our table.

Lepas order, I dengan husband dah sceptical, with the layanan and the surrounding. Our food datang lambat and after for like 20minutes waitress datang and told my husband yang sos blackpepper for chicken chop dah habis. Kenapa la tak bagitau dari awal. And bila bubur I sampai, tekejut I tengok portion yang sungguh sikit and tak ada apa-apa yang istimewanya, to me Mc Donald’s porridge lagi sedap. Oh don’t get me started with the passion fruit milk tea dia yang sungguh masam dan tak ada bubble tea tu, kat gambar bukan main lagi. I tasted my husband’s chicken chop, tak ada apa yang sedap pun biasa je. Both of us cakap, this would be our first and last. We will never menjejakkan kaki kat cafe nie lagi. Then teringat masa host lama yang mengacarakan program nie dulu, same thing happened. We went to the place that this host suggested and we were shocked when we went there because it was not what we thought it would be. Rata-rata yang makan kat situ was of other races and kat menu ada arak lagi. Both of us cari-cari tanda halal, hmm.. tak ada pun. So we order air and then terus cau.

I was wondering, was the food that she ate (no offend to her because I minat dia sesangat) are really delicious or just for show? Or was it not up to my standard? I rasa in a way macam tertipu aje....

2 comments:

The Hushgirl said...

mcm tak leh caya sgt la dia tu... sbb everything looks sedap and expression muka dia sama jer.. u know when its really sedap.. muka u mcm speechless and u will look so happy n excited ( well .. at least i do that ) kekeke

Claudia said...

hehehe..true true, kalau makanan tu betul-betul sedap, kita memang for sure tak terkata and mata akan terbeliak semacam kan kan hahaha...

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...