Saturday, July 3, 2010

Last Day At School/Class

(Kek yang I hadiahkan untuk Nurul, my teacher)

Akhirnya malam Thursday lepas 1st July 2010, tamatlah pengajian I kat sekolah tu after menempuh berbagai dugaan dan cabaran. I couldn’t believe I belajar kat situ for almost one year ( short of one week of one year), kira one year la. Banyak kenangan manis dan berbagai-bagai perangai orang yang I temui. Macam-macam cerita or pekara-pekara personal, I/them shared with each other. They became my goodfriend/close confidante etc. and kita orang dah anggap each other macam adik beradik, especially me and Nurul, my wonderful teacher tu. Bayangkan I spend about 6 months with her and dalam seminggu 2 kali (8 hours) I jumpa dia and kadang-kadang I datang kelas ganti. And each time we met, we would trade story about our daily life. Eventhough she’s so much younger than me but we bonded well and she respected me as someone who is older than her and I respected her as my teacher. She’s the best teacher that I ever had in my life. Dia ajar memang best and apa-apa baju or design yang dia ajar kat I mesti jadi 100%. That is how good she is. I know she didn’t know about my blog but I feel the need to share it with you how great she is. And one more thing, dia tak kedekut ilmu and tanya la apa-apa she will be happy to tell and share it freely.

Anyway, like I said, last night was my last day at the school, so a few days before that I dah suruh husband I order Nasi Briani Gam Johor kat Aladin and both of us book cake untuk Nurul. Before that I shopping cari kain untuk dia as my way of saying thank you to her. Last night was also Rhomi’s from Lombok (dia maid Indon tapi baik sangat and suka usik I dalam kelembutannya) last day tapi this coming Wednesday dia akan datang sebab seluar baju melayu bahagian pinggang dia tak siap lagi, sikit lagi tinggal. And we had a great time last night, Rhomi bawak donut yang mak dia buat sendiri, ohhh..sedap giler, lebih sedap dari mana-mana donut yang ada kat KL nih. Nurul bawak karipap and karipap dia memang menjadi favourite kita orang. Nisa beli I kotak peel fresh and there was one funny incident happened about the air kotak antara Ain, Siti, Shidah and myself hahaha... I’m gonna miss those moment. Encik Sham pun dah mula join in the conversation as for Lili I tak sempat nak bermesra sangat dengan dia as dia baru join kelas Nurul, before this she was with Ika. I tanya kenapa dia mintak kelas Nurul, dia kata Ika garang... Ika is a bit strict with her student sampai I openly gelar dia mak tiri in front of her. Before leaving all of them keep on asking me to come and visit them and spend time kat kelas tu. Dorang suruh I bukak boutique and semua offer diri nak kerja dengan I hahhaha.. Thanks for the semangat dear friends. Yati (the owner) berapa kali pesan kat I suruh buat baju untuk letak kat kedai dia. And semalam I visited tapak kedai tempat dia berniaga and dia mintak sorry lagi kat I sebab tak sempat nak datang kat farewell malam aritu sebab it was her first day of pembukaan of her shop and sebelum tu dia ada sms I. And masa I nak balik dia ulang lagi suruh I buat and letak baju kat kedai dia.

Ahh..I akan merindui gelak ketawa, gurauan dan kasih sayang dari kawan-kawan kat sekolah/kelas tu although rata-rata semuanya masih muda kecuali I yang terlebih “muda” ini. I’m proud of the way I handled myself all through the year and how I treat everybody. But most of all, I’m so proud of myself for being able to finish what I’ve started. This was the first time that I was able to do so. Selalunya apa-apa project yang I buat dengan semangat yang berkobar-kobar di permulaan mesti dalam tengah jalan aje, I stop sebab bosan but not this one. I hope I would be able to retain this positive side of me and that it would be the beginning of something wonderful to come in the future. Kudos to me!


Tengahari semalam I was waiting for my husband untuk balik lunch. Tengok jam dah lambat and I was wondering nape dia tak call kalau tak balik and then pintu terbukak dengan senyum penuh lebarnya husband I hadiahkan I one bouquet and another one two set of teddy bears. I tekejut, at first I thought dia dapat dari office. I tanya kenapa bagi I, dia kata, congratulation on your graduation. I rasa sungguh terharu.. Thanks Darling...

(If you notice, husband I salah eja word congratulation hahaha...pandaila dia kata I graduate"On top of the class" tu)

No comments:

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...