Sunday, October 20, 2013

I'm Back In KL...

Hello, I’m back in KL...

We came back last Friday night. Flight pukul 6.15pm (waktu Malaysia) and sampai 8.15pm..dua jam aje. Kita orang tak bawak banyak barang. Husband I lagi la, satu baju pun dia tak bawak. Kita orang memang saje kosongkan beg sebab nak angkut makanan dari sini. I pun nak bawak a few baju, shoes and some bags. 

Airport Survanbhumi nie amat besar dan luas dan berbagai-bagai free duty around. Orang pun ramai but kalau nak makan yang halal memang tarak, so siap-siap la makan kat rumah or beli dulu. I ada masak kat rumah but each time nak pegi travelling especially naik belon nie mesti I tak ada selera nak makan. Makanya sampai kat airport, perut I pun kelaparan. Habis merata-rata kita orang cari yang halal, so I have no choice but to have the muffin and chocolate ice blended kat Starbuck untuk alas perut although ada sandwhich ham kat situ. But husband I kata it’s ok because I punya makanan bukan macam jenis yang kat restaurant yang masak dish sekali and he pointed out to the pak pak arab nie yang relax je makan kat restaurant yang clearly stated ada pork and all kan. Kalau dah betul-betul tak ada choice tu, it is a different story la kan but who am I to talk about this hukum-hukum or saying these people is doing something wrong, I’m just a muslim yang sungguh cetek pegangan agamanya dan belajar mengaji pun asyik half way sambil mencari tasbih entah di mana... *oh! please.... 
 
(Hazab la sangat kan...) 

Masa masuk dalam kapalterbang, sempat la jugak I ambik Bangkok Post’s newspaper. Kebetulan terpampang depan-depan cover pasal Laos Airline terhempas. Sudah! Kata hatiku berdetik. I cakap kat husband I yang tengah jalan kat depan I masa nak cari seat, I kata “ tengok nie, orang dah la nak naik kapalterbang and this news pulak keluar..” Husband I senyum je tapi I siap telan air liur. Terus la superstitious mind ini berfikir yang bukan-bukan, oh, adakah ini bakal penghujung kepada love story pasangan joker ini... so drama. Dan seperti biasa I pasti akan ambik gambar food kat flight MAS knowing fully well that the food was less enticing and tak payah la nak cakap pasal taste yang tah apa-apa but tah apa-apa pun abis I melantak because I was so hungry. As for the presentation wise, tak payah la I nak cakap banyak, you guys can see it for yourself. Gone were the glamour and the delicious food (better la dari yang sekarang) that I used to have... ahh.. tak ada chance lah lagi untuk I nak mencilok plastic compartment nya yang sungguh cute berempat segi itu and no more gifts from them..uhuk! I miss the old MAS...

 (Mulut itik jongang pun nak show off  membaca dengan penuh khusyuk)
 
Anyway, usually kan I akan kejap-kejap tengok jam and can’t wait for it to land but not this time. You tau jela I nie kan restless macam budak-budak. This time I non-stop baca buku dari airport and only stop to have the flight dinner and then sambung balik baca sampai kapalterbang landing. Siap bukak lampu lagi sebab gelap and tidak sekali pun I bangun untuk pegi buang air kecil. It’s a new record for me hehe.. The best part was, rasa macam kejap je dah sampai. Normally, I akan baca kejap lepas tu my mind would be distracted and kepala pun rasa pening semacam aje but not this time. I think it must be the panadol that I took earlier on today sebab I rasa macam nak demam kot... maybe... Sampai rumah kat KL around 11.30pm and kebetulan neighbour sebelah belum tidur, so husband I suruh bagi souvenir right away. We went to their house and chat for a while. I will tell you what was the conversation about in my future entry, kalau I rajin. Oh yeah, I bagi salam sebelum masuk rumah yang telah lama kita orang tinggalkan as I read somewhere that we should do that when we were away from the house for quite sometime. Anyway our house is a bit dusty and some part of the house bila jalan, tapak kaki hitam. Malasnya nak mop...... 

 (Shamito and Arina wajah yang penuh melayu klasik itu)
 
Next day, Saturday, we called Aida and told her that we want to see her and the kids sebab masa kita orang bertolak ke Bangkok haritu tak sempat jumpa. Kita orang janji jumpa in the evening at our house as the kids wants to mandi manda kat swimming pool. Then both of us, me and my husband went to Cosy House to have our lunch. Then we went to Toy’r us to buy some gifts for the cucu’s and beside Adam’s birthday is next week and we wouldn’t be around to join the celebration..huhu.. so bought the Adam’s birthday present in advance. Then we went to Aeon supermarket to buy all kinds of food untuk bawak balik ke Bangkok nanti such as mee maggie, kicap, macam-macam la. We have to do all this thing quickly because of the tight schedule. Then we went to buy some dinner food for all of us. Aida and the kids came around 6pm. Bila nak turun mandi, hari pulak dah start drizzling, I can see the disappointed from the cucu’s face, ala sian but we decided to go ahead with the plan. Masa dorang masuk swimming pool hujan dah start lebat and nasib baik kilat and guruh sekali dua je kedengaran kalau tak sure dorang yang kat swimming pool nie bau BBQ ehehe... eee..jahattt.. 
 
While husband I melayan cucu dua orang tu, I had a chat with Aida, catch up and all. Selebat itu hujan turun, sehebat itu la juga perbualan kami berdua anak buah dan aunty nya ini. Meanwhile, I can hear akan kekecohan husband I with the cucu’s.. I know my husband buli dorang cukup-cukup haha.. Around maghrib, Shamito ajak balik sebab dia dah mengigil kesejukkan. Tak puas berborak dengan Aida.. then we went back, had our lunch and we brought out a gifts for both of them. Then we played some game, husband I la buli Shamito with monopoly. As for Arina, sibuk la dia dengan pelekat-pelekat glitter yang kita orang beli kat Toy’r us. We had such a great time with them... Love them with all our heart...    
 
Sunday
 

Today we had a big family gathering at Quality Hotel. Husband I belanja makan Dim Sum. I tak makan banyak sebab sibuk berbual and tah la..masa kat Bangkok bukan main lagi plan nak makan ini itu but bila dah ada kat sini seciput je I makan. But I puas hati sebab I dapat bermesra dengan anak-anak buah and cucu-cucu yang cute itu. Meriah la kita orang with all kind of stories, al maklum cerita orang merantau nie macam-macam la kan.. I told them about the cheap clothes kat sana and anak-anak buah are making plan to come over nanti.. I can’t wait....


This evening we went out with Khairul and Shida since kita orang dah plan nak date together when we come back. Furthermore Shida was not in the Dim Sum gathering because she has to go to work on alternate Sunday. Haritu masa berwhatsapp dengan Khairul, dia dah usik-usik hint mintak belanja, I know he was just kidding but kita orang memang plan nak belanja both of them because each time ada karaoke session, dia je yang insist keluar duit.. 

So around 8am they pick us up and we went straight to Hard Rock Cafe. One of Khairul’s fav’s. Lepas makan around 10pm kita orang balik. No karaoke session or anything because tomorrow I have doctor’s appointment. I hope it’s nothing serious.......

Sekian catatan I kali ini...

No comments:

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...