Wednesday, May 2, 2012

Update and More Shoes


We didn’t go out last weekend since there would be a bunch of M**her Fuc*r BERSHITE, who will be shitting themselves around town. I was so shocked when I saw what was on the evening news that day. To witness the stupidity and their idiotic way makes me wonder, what was the thing that make them so ungrateful and angry. There’s so many thing that I want to say but I guess, I shouldn’t be wasting my time blogging about it. Beside there’s already a lot of bloggers blogging about it. Look, I love my country and I’m happy with the way things are right now. Allah tarik nikmat baru tau.

Anyway, my husband was not well these past few days, flu flu manja and even took a sick leave last Monday. So semalam, pagi-pagi lagi husband I dah sibuk ajak keluar. So maknanya, dah sihat la tu. I try to bargain dengan dia, kes tawar menawar la nie, I cakap tak ada apa nak beli pun(yela tu), lagipun tak tau apa nak makan sebab as you all know, perut I kan sensitive and kena berjaga-jaga nak makan kat mana or nak makan apa. Mula-mula husband I bagi alasan ajak pegi PWTC sebab ada jualan buku-buku but we both know that kebanyakkan yang dijual adalah novel berbahasa melayu (we went there a few years back). I’m not against any local novelist or malay language books, please don’t get me wrong. I tried reading a few, honest, but aduhh.. bosannya. So far I cuma suka tulisan Awang Murhsid tu aje, yang lain-lain, tu macam tak tahan la nak baca, too much melodrama and dah boleh agak apa yang akan berlaku next. There’s a few of a malay language books that I have yet to read, nanti la kalau I free I akan try baca and I will let you know, how it goes.

Like I said, both of us agreed that, we’re not going to the PWTC. Husband I tiba-tiba tukar tactic, kata nak beli seluar kat KLCC. Ye ke? Maka pasangan intim ini pun bertolak la ke sana dengan jayanya haha... We didn’t park at the usual place because tempat tu dah penuh, banyak kereta but I suka ke KLCC because we will never out of parking space and entrance sentiasa dekat. I teringat lagi masa I kerja dulu-dulu, orang-orang kat office yang anti-government and support nuang and the gang cakap, itu batu nesan Tun Mahathir, yela tu, orang yang cakap-cakap tu jugak terhegeh-hegeh melepak kat KLCC.

Anyway, sampai kat sana, terus both of us makan kat Little Penang and order some food. As usual, routine lepas makan, we went straight to Kinokuniya. Kalau masuk kedai buku and tak beli, memang tak sah. I grabbed a few books. While walking around, I saw Game of Thrones’s books, I got to show this to my husband who was somehere around the store. Bila I jumpa dia, I tunjuk kat dia. He was so excited and I showed him which section. Terus dia nak beli, I tanya, are you sure you’re going to read it? Memandangkan husband I mempunyai record yang amat buruk when it comes to reading any kind of books except newspaper je la. Dia kata yes, he wanted to read and bought two series of the books. Dalam hati I berdoa, mintak-mintak la dia baca. Sampai kat counter, husband I pointed it out about the member’s card. Surprise la jugak sebab Kinokunyia before this tak ada card for member or I yang ketinggalan. We decided to apply the card for me.

Then we went to New Zealand ice cream and rest kejap kat situ. Uuu.. I don’t like ice cream New Zealand nie sebab manisnye, dalam hati I cakap, naik lagi la berat badan I huhuhu… Lepas makan husband I ajak pegi Isetan sebab dia nak cari seluar kat situ. I malas nak ikut dia, I duduk je kat kerusi luar sambil memerhatikan karenah budak-budak remaja, sometime I wish I lahir kat KL, mesti I dah famous dengan berbagai scandal, kalah Anjuling Lakukah itu..wakaka… But then again, I’m so glad that I’m the way I am now because I’m doing fine so far. Lepas husband I busy ber shopping, both of us pegi ke make up section, I nak cari eye cream, maklumlah diusia begini, pekara-pekara berkaitan harus dititikberatkan… pasrah! Then pegi Watson and Sephora sebab nak pegi monthly toiletries and check apa-apa yang menarik. After that we went back.

On the way back, we stopped at one of the shopping complex near our house since we need to do a little bit of marketing, sayur dah habis. But sebelum tu, pegi ke section pakaian etc sebab I nak survey pakaian dalam i.e. bras and panties yang latest. I decided not to buy it first sebab malas nak masuk dressing room kalau nak try and beside I dah penat. On the way out, husband I suruh I beli kasut, I kata malas la, I nak buat marketing and balik je. Dia pujuk-pujuk suruh I pilih because my husband has been asking me to wear kasut yang ala-ala kasut ballet for quite sometime. I kata, I tak biasa pakai kasut yang tak ada tumit. Dua inci tumit pun jadilah, as long as bertumit and beside I suka pakai yang jenis sarung aje and not yang ada tali atau bertutup di depan and belakang. I only wear yang ada heels nie if I want to do some sightseeing i.e. photograhy and kalau nak pegi keluar and balik cepat, itupun I pakai selipar platform je.

But he insisted on me trying a few. I suruh dia pilih since I tak tau mana satu nak try sebab I tak berminat langsung, kalau yang bertumit tu I tau la mana yang I ndak. Bila sarung kat kaki, wah cantiknya. Tiba-tiba I jatuh cinta and it was so comfortable. Husband I kata, cute la, I pakai, tiba-tiba terperasan gergirl lak wakaka… But it was so weird sebab bila I pakai sebelah kanan ngam-ngam but bila I pakai sebelah kiri, size kasut besar dari kaki I. Sungguh-sungguh pelik. I try brand yang lain-lain and it was the same, kanan muat pakai and sebelah kiri kasut jadi besar, padahal size kasut sama je. Sales girls tu pun garu kepala. Adakah kakiku berbeza size, tak patut...wakaka.. Husband I kata it is not my feet but potongan tak sesuai dengan I. Then dia ajak pegi ke section yang ada jual more shoes and brand. I kata malas la, mesti tak muat belah kiri, dia kata, its ok, just give it a try.

Pegi kat section tu, husband I ambik a few style and suruh I sarungkan. I mintak sales girls tu ambikkan yang my size, sementara tunggu dia ambik, I cakap kat husband I, I don’t have any hope that it is going to be ngam-ngam on the other feet. Dia kata tak apa. Bila sales girls tu bawak dari store and I try, wah… muatlah I was so happy. Husband I cakap, betul taka pa dia cakap , bukan main lagi Si Jimmy Choo nie memberikan pendapat wakaka.. Then husband I suruh I ambik a few, well, since orang dah offer, siapala I untuk menidakkan (ayattt…) permintaan “suchee” nya itu hehehe… I ambik tiga je and I try yang macam ballet cute ada bintang-bintang brand sebelah, and as usual, belah kiri tak muat. So I decided to stick with carlo rino and sembonia nie je la. Harga pun murah je. Like I said before, bag aje I nak yang branded as for kasut, I don’t care brand apa pun and I’m definitely not going to buy brand elebi atau gochi ke kan sebab guna untuk pijak-pijak je. If I sekaya Bigtoria Bekam atau Jeniper Lofes, itu sudah lain cerita la kan… (wah, ada if lagi hehehe..).

So anyway, I took just three set of flat shoes nie, kalau la muat kasut yang macam ballet yang lain, sudah pasti ku cekup semua, yea I sudah jatuh cinta akan kecomelan kasut style ini. On the way back, I tanya husband I kat mana I nak pakai kasut-kasut nie sebab kalau I pegi KLCC and Pavillion, of course I nak pakai kasut yang bertumit sebab I nak perasan tinggi, husband I kata, pakai je, you look so beautiful in it, lebih cantik dari bidadari wakaka… Pantang di puji, kakak ini terus menjeling sambil tersenyum-senyum kepit malu… ahhh menyampahhhhh I tau…..

Note : Imelda Marcos ada 2700 jenis kasut kan… apooo….

No comments:

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...