Tuesday, December 21, 2010

Spa With Pozi (Fauziah)...Part 2


(The Locker)

Oh, this is yang memang both of us tunggu-tunggu. Ah..sedapnya kena urut and belai-belai dengan bau minyak yang harum and the atmosphere was so relaxing. The therapist was very attentive, polite and kind as always. She asked if she put too much pressure but I cakap ok walaupun there are time dia urut and tekan rasa sakit nak mampus but since I want my blood to flow and I guess it must be tension in some part of the body, so I tahan aje. But overall it was a very pleasant experienced..I sukaa... Lepas therapist tu dah abis with the massaging, they move to the last course which was the scalp theraphy. Oh my God, it was the best of all...I rasa macam nak menjerit sebab sedap sangat. Tak tau nak explain akan kesedapannya bak ayat cliché, “I feel like I just die and went to heaven” (macam la orang yang invent those quote penah pegi heaven kan?). Kerana kesedapannya si Pozi tertidur sampai berdengkur.. hehehe.. Memula I ingat alunan instrumental bass kan.. makin lama I dengar macam ada bush bush sound..then I tanya her therapist.. “Is she’s snoring?” sekali both therapist (me and hers) and plus myself ketawa.. Then dia tersedar dia pun gelak gak..hehehe.. See I told you sedap giler sampai dia tertidur. But the funny thing was, walau sedap macam mana sekalipun I tak pernah dan tak boleh tertidur or terlena each time I pegi spa and kena massage massage nie. To me it was impossible because macam mana nak tidur if you feel orang tonyoh-tonyoh your body kan? Paling-paling pun I dapat berkhayal aje.. I jealous dengan those yang dapat lelap nih.

Anyway, the therapist urut our scalp for quite some time and I’m so glad. After everything selesai, we went to the reception area to pay. I asked the receptionist to check my record when was the last time I went there. I was shocked to have been told that the last time was in April 2009! Wah..lamanya I tak ke spa nih...Ini tak boleh jadi.. Then receptionist tu gurau dengan I, after this datang next year eh...I kata a’hah dua minggu lagi next year. Then both of us jalan-jalan and she bought buku resepi cake..biasala Pozi pembuat kek tersohor dalam family. Husband I datang ambik and the three of us went to Low Yatt Plaza to have our lunch and buy some stuff there. Since jalan tutup untuk ke Low Yatt/Bukit Bintang, we had to park the car kat Pavillion. This was because Pak Najib and Malaysian football supporter nak tengok kat screen besar kat Sg Wang that night. So kena menapak la dari Pavillion, lalu Lot 10, Sg Wang untuk sampai kat Low Yatt nie.

Then on the way back we went to Sg Wang and sempat la jugak I grab one skirt, I kan nak jadi wanita feminie mengikut usia. errr..selama nie I pakai macam mana eh? Batuk-batuk.. Then lalu Uniqlo and masuk kat situ. Niat I mula-mula tak ada nak beli apa-apa, Pozi sibuk cari sweater untuk pakai kat office. Then something caught my eye, a beautiful sweater pattern petak-petak besar colour black and white and tinggal satu with M size. Apa lagi terus I grab furthermore harga turun balik ke RM49.40 from RM79.90. I was so happy. Husband I suruh ambik lain-lain baju or pants but I tak nak sebab aritu dah banyak dah beli. So hubby, you should be lucky to have a wife like me...ehek! After that we went back to Pavillion and I sempat ke J.Co nak beli donut nya yang sungguh lembut dan enak. Oh..I hate J.Co punya staff...rude, muka masam and belagak. I tanya ada letak coffee ke, staff laki yang ada mulut tapi tak nak tau guna tu, pointed to the label dengan angkuhnya..celaka betul. Then masa I nak bayar cashier pompuan tu langsung tak balas senyuman and bila I said thank you dia palingkan muka ke tepi and terus jalan. I will complain to the management one of these day. I don’t care if the management will take any action or not. They need to be reminded, kalau kerja where you liaise directly with people, show some respect sikit especially when they give you the money to pay for your bloody ciput salary!! Itu baru jual donut dah belagak belum lagi jual Bentley ngeh ngeh.. But the other day I was treated nicely by one of a friendly and kind staff lelaki kat situ. Siap bagi free donut sebab tunggu the yoghurt drink yang dia buat.

Oh lupa nak cakap, you know what I was so surprised when she told me that she never went inside the Pavillion or even step foot in Berjaya Time Square. I cakap what??!! Sampai terbeliak bijik mata I. yela kan...I ngan husband kan kaki berpoya-poya, walau kaki kejang sekalipun. Tiba-tiba I jadi kesian kat dia.. anak jati KL tapi tak adventerous and independent at all ...Hah? I kesian kat Pozi? Impossible...hehe. Then, lepas beli donut the three of us pun headed home and we make a plan to go and try at another spa in town. Oh and also we make a plan to bercuti sama-sama... What was I thinking? Apa ilmu Pozi pakai nih? Unbelievable?? Me and Pozi jadi bespren.. kah kah kah kah.. Like I said earlier, kalau anak-anak buah tau, abis I akan kena kutuk kaw kaw...ahhhh....

P/S : Masa kat Uniqlo Pozi tanya size sekian sekian ada tak? I kata I tak kerja sini, tanya la sales assistant and I tambah lagi..tu depan-depan you macam-macam size ada pegi la cari...adeeihh. and macam tu la masa kat Low Yatt Plaza, dia tanya I ada tak USB kat sini (and the sales assistant betul-betul bediri kat sebelah dia sambil tengok dia lagi)..I kata offcourse la ada, ini kan kedai accessories computer wakakaka...Sales assistant tu cakap ada sambil sengih-sengih kat dia and then dia tanya I lagi mana eh USB..I kata laa..., tu sales assistant kat sebelah you tanya la wakakaka...

No comments:

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...