Wednesday, March 2, 2011

A.. I Keras...

Masa I baru-baru kahwin which was a few centuries ago, me and a group of my colleague plan to have a BBQ ke night out (I tak ingat, maklum la cerita berkurun yang lalu). Husband I tak nak ikut, biasala kan, anti sosial. I know, he was not keen of me going and I’m not keen of him coming with me either because I know he wouldn’t be comfortable and beside he would embarrass me for being quiet. Susah la orang banyak emas dalam mulut, takut kalau cakap sure bertabur keluar. Oh don’t get me wrong, I’m not talking about gigi emas macam atok M Daud Kilau or 50 sen tu.

So, my husband dropped me at the spot where I was supposed to wait for the rest of the crew (wah crew..macam la kerja kat concert eh?). Bila a few dah datang, we went up to the hotel to another colleague yang datang dari Keh Hell ini. First, sebab nak tengok macam mana rupa dalam bilik hotel tu. I la sibukkan kalau bab-bab interior kat hotel nie. Tak sangka kesibukkan I nie, sampai sekarang kalau pegi mana-mana hotel I mesti nak ambik gambar bilik hotel, baik yang buruk atau yang cantik.

So mamat yang dari KL nie pun ada, dia dah bersiap tapi kita orang lepak-lepak la kejap. Buruk je interior hotel tu macam rumah tumpangan Ah Tong pun ada. Tengah I bediri kat tepi tingkap dengan Jerry sambil nak tengok kereta colleague yang kat bawah sampai, tiba-tiba Yusof, budak KL (I tak ingat nama dia tapi rupa dia I ingat and ada iras-iras huruf Yusof je) datang kat I and tanya “ Err.. I nak tanya you something, kenapa bila subuh and bangun pagi-pagi anu I keras”?. I was shocked by the question which was not expected at all. Sesambil tu mata I terjeling (tak sengaja) kat anu dia yang setongkol kat jean ketat dia. Risau pulak, kan di rodoknya I…ishh. I gelak kat dia kira nak cover my shocked la kan, I kata, “mana la I tau, I pompuan”. Dia ingat I yang baru kahwin nie kerja asyik mengoles dan menatap anu husband I dari malam sampai pagi ke? Apa la punya question. Then I kata kat Jerry, “Jerry, nie Yusof ada question that he would like to ask and he already asked me. Jerry kata, apa dia. Then Yusof nie ulang balik apa yang dia tanya I kat Jerry. Jerry punya reaction pun sama macam I walaupun dia lelaki macho, handsome dah berkulit sawo matang itu. Tapi Jerry tak senyum and muka dia serious, Jerry reply, “Kau gila ke tanya soalan tu kat perempuan”? sambil mengelengkan kepala. By the way, all of us are still young, we are in our early 20’s even Yusof and kebanyakkanya belum kahwin or kahwin muda. Jerry and Yusof are still single during that time.

Then Yusof tersengih-sengih malu and I saw a little bit of kemiangannya di situ. Nancy and the rest of the gang was at the other corner talking to other gang. Tiba-tiba Yusof start cerita pasal ada sorang janda bekenan kat dia and sanggup nak main dengan dia. I tanya, dia ndak ke main dengan janda tu, dia kata dia tak nak but in the future dia tak tau. I can’t really remember what was said. But I know I tak berdosa sebab first, korang tak tau siapa Yusof and so tak ada la I memalukan dia, nama pun tak betul..muehehe.. And then dia ulang lagi kat I yang anu dia keras bediri bila subuh and bangun pagi-pagi. Apa la Yusof nie. I panggil Jerry, I kata Jerry dengar la apa yang Yusof nie cakap, ada janda nak ajak dia main. Jerry tanya Yusof, “ kau mesti syiok nak main dengan dia”. Yusof senyum aje. But he is a very nice guy and he never try to make a move on me, in fact all my colleague kat Sarawak tak pernah nak try-try usik I. I miss all of them so much and I was always wondering, where are all of them now.

Balik dari outing which was cepat aje, around 11.00pm I dah pegi kat parking tempat husband I tunggu. I tanya dia lama ke tunggu, sambil drive, husband I dengan muka serious cakap, dah lama dah. Then both of us senyap aje. I tanya lagi, dia marah ke? Or dia jealous ke? Dia angkat-angkatkan bahu dia sambil pandang straight ke depan. I cakap, I already asked the permission from you and you said fine. And I told you, if you’ve said no, I tak akan keluar and in fact I tak beria langsung pun. Then I tanya lagi you jealous ke? Finally, dia anggukkan kepala. I said, don’t worry, they are just my colleague, they know you and they respect me beside the outing was boring. Then I make a promise to him that night in the car that I wouldn’t go out without him and that he has to be honest and tell me his true feeling. My husband said ok and then I start cerita pasal Yusof. Husband I kata, he is sick and tak malu tanya question tu kat pompuan. Then husband I cakap, you see this is what I don’t like.. I know he was just being protective and there is no reason for me to be angry at his comment. I look at him, kiss his cheek and smile at him. In return, he gave me the most beautiful smile that I never saw before and hold my hand as if he never wants to let me go…

Note : I tau story I nie tak ada sense at all tapi dua tiga hari nie I teringatkan Yusof. Apa khabar kau Usop, berapa la bini kau sekarang and anu kau masih lagi bediri megah ke? Wakakaka…

2 comments:

Anonymous said...

tu tandanya dia x impotent
hahaha

eh, bahya ni dlm keta ringan2 ni
seb bek x terbabas
balik rumah....jeng..jeng..jeng...(babak seterusnya)

-nakkal-

Claudia said...

wahhh..klu bab2 18sx sukaaa dia hehehe...

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...