Monday, March 28, 2011

Ke Kelas..



(Me the only one yang tak bertudung wakaka.. Student yang kat belakang/bediri tu was not in our bengkel menjahit tudung).

We were so busy last weekend Saturday and Sunday going to so many places and doing lots of stuff. Dah la panas yang amat, dalam kereta pun rasa bahang and berpeluh lagi I, although air-cond full blast. Tu belum lagi masuk neraka, it is not that I want and I hope it is not my final destination though…mintak dijauh Tuhan.

So on Sunday tu I mengikuti kelas "Bengkel Kemahiran Seni Jahitan Tudung" kat sekolah tempat I belajar menjahit dulu. Kelas start pukul 10.30am, tapi I lambat sampai, terkocoh-kocoh menulis and memotong template dari student-student kat situ. Beberapa kali I mintak maaf, nasib baik cikgu tak kisah. I know I’ve been to that kind of class untuk belajar buat tudung and at the same school about one year ago but I decided to refresh my memory and also sebab I want to learn from a different teacher. Beside, husband I yang beria-ia suruh I belajar. This time, it was much more better because I did it by myself without any help from the teacher, meaning, I potong and jahit sendiri, cikgu cuma bagi penerangan dan tunjuk ajar. The teacher was so cool and it makes things easy. Kalau dengan cikgu dulu, dia yang tolong jahitkan sebab I malas and I know her...kira ngada-ngada la kan.. But not this time, I sudah berubah and I put more effort and determination.

Oh yeah, we learned how to make tudung with awning, without awning and anak tudung Syria. As usual, since I sorang aje yang tak bertudung so ada la yang nak tengok macam mana rumah I pakai tudung kan… Alahai, nampak macam makcik-makcik je rupa..hilang wajah Miss Universe perasan tak sedar diri I nie. I do love the anak tudung Syria, which was so easy to make within 15 minutes dah siap. Serious, senang sangat nak buat and so comfortable. Bila dah siap and I pakai, macam ala-ala pompuan gypsy je. Bila kena puji, apalagi berpusing kiri kanan la I mengayakan diri persis model dipinggiran.

It was a fun class and I enjoyed myself very much with the student yang ramah-ramah and saling tolong menolong. Yati the principal and owner of the school sediakan nasi lemak, kuih isi kacang merah and kek chocolate. I belasah dua bungkus nasi lemak (size kecik, kataku untuk menyedapkan hati) and satu kuih isi kacang merah sebab lapar yang amat. Anyway, I belajar untuk suka-suka aje, nak menambahkan pengetahuan, furthermore husband I yang encouraged I to join. Student-student yang belajar tu kebanyakkan dorang nak buat business and nak ambik tempahan etc. Kenapa la I malas sangat and tak ada business minded macam dorang eh?

We finished at about 5pm and I was so tired. Maklum dah tua-tua nie, energy makin berkurangankan. Balik husband I ambik, stop makan kejap kat WW and balik rumah. I cepat-cepat mandi and around 11.30pm terus zzzz… penat la kan… It was a record for sleeping so early because normally I would only felt sleepy around 2pm.

Note : We received a certificate at the end of the course and sibuk la bergambar with our cert. I'm so happy to say the least. It is an achievement. Check!

No comments:

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...