Thursday, March 29, 2012

Trip to Johor Bahru - JPO

(Mutiara Hotel JB)

You know, I always have a soft spot for Johor and it is always close to my heart. I think this is because masa kecik-kecik dulu I sekolah kat Johor memandangkan Daddy dulu navy and kita orang tinggal kat Singapore. Tiap-tiap hari pegi balik lalu tambak Johor/immgresen nak pegi sekolah. Tiap-tiap hari jugak la I tengok the buildings, places, sounds, smell yang sama Ahh.. I bernostalgia wakaka.. benci I kalau hati jadi sentimental tau…
  
(Johor Premium Outlet)

Last week we decided to go to JB since lama dah tak cuti-cuti domestic nih. I teringin nak ke Johor Premium Outlet (JPO) sebab I baca-baca kat blog dorang kata best, murah, bawak duit banyak-banyak etc. Husband I pun book dekat La Grandeur Palm Resort Johor since it was near to the JPO but at the last minute we decided to book at Mutiara Hotel JB since we planned to go elsewhere. So pagi-pagi last Monday tu, I buat bekal for breakfast, I rebus telur and goreng mee hoon. Kita orang bertolak around 7am tapi jam kat KL so betul-betul keluar KL around 8am. Sempat la I tertidur dengan mulut ternganga sekejap. Husband I ajak stop kejap kat one of the rest stop sebab dia nak basuh muka ngantuk, apparently sebab I tak layan dia and tertidur kan wakaka..
(Johor Premium Outlet)

Sampai kat hotel Mutiara around 12.20pm and check in cepat sebab tak ada orang and beside it was a weekdays, kalau weekend sure check in pukul 2pm. Bilik hotel were spacious, clean but for a 5 stars hotel they should have a slippers and a bathrobe, nevertheless, pekerja-pekerja polite and courteous. But the internet connection was poor, that is why I tak dapat update my blog kat hotel, sangat lembab. Husband I book bilik deluxe king size bed but since dah tak ada, hotel bagi two queen size bed. I kata kat husband I, sleep in your own bed since you sorang je tidur dah penuh satu katil tu wakaka… Lepas rehat kejap, tukar baju and zuhur both of us keluar around 2pm ke JPO. On the way nak ke sana husband I missed the junction to the highway makanya tersesat ke town kulai dengan deretan kedai dan ditambah lagi dengan hujan yang lebat. Membebel la I tak puas hati sebab once you miss simpang, you’re out of the way. Kalau ikut highway, it took about 20 to 30 minutes to JPO but since dah sesat sibuk la menanya kat station minyak and kedai, we reached there around 3.30pm. 

(Absolute Thai Restaurant)

Sampai kat JPO, we decided to have our lunch which was quite late kat Absolute Thai Restaurant. The food was delicious but the green curry chicken, huii pedasnya. Since perut I extra sensitive, I cuma rasa sikit je. Tak berani I. Lepas makan, both of us jalan-jalan and check kedai-kedai kat situ. Oh, yeah, the place is quite nice, clean and new tapi tempat tu tak besar and I think Bicester Village lagi besar and banyak lagi choice. Nevertheless, JPO is still new and I think akan expand lebih besar lagi in the future. But barangan or branded item kat situ memang discount banyak around from 20% to 70% etc. It is a heaven for those yang suka branded item and suka membeli belah.  Memang banyak beza harga, berbaloi and jimat.  But I cuma beli dua kasut Nike je. One pair for indoor and another pair for outdoor. I tak tau bila la I akan guna but I must buy since the price is so cheap and I sangat berpuas hati. Yang indoor kalau kat luar RM379.00 jadi RM179.00 and as for outdoor RM199.00 jadi RM159.00.

(A few stuff that I bought)

Dalam survey barangan kat situ, I berpisah kejap dengan husband I sebab dia nak pegi ATM and tukar duit. I took that opportunity to buy him a perfume as a belated birthday, Ralph Lauren 2 (125ml), dari RM240.00 jadi RM156.00. Murah kan? I rasa macam tak best je sebab tak belikan dia apa-apa. Bila jumpa balik dengan husband I, I bagitau dia barang yang I beli nie is make up I.  After a while we went back and stop at KSC which was not far from the hotel to have our dinner. Lepas dinner, survey sikit-sikit tempat tu and bought a few t-shirt we went back to our hotel.  Sampai hotel I bagi kat husband I hadiah perfume, dia tekejut, dia tanya I, bukan ke that was my make up.  I kata bukak and check.  Wah, husband I suka and cakap dia memang pikir nak beli perfume nie tadi and coincidentally pulak I belikan dia.  Lepas tu dia nak kasi I duit.  It wouldn't be a gift if I were to accept money from him.  Dia insist but I still wouldn't accept it.  Don't worry dear, you don't have to give me now but I will ask later muehehe....

So anyway, we sleep early as tomorrow we will go to Singapore. 

1 comment:

Claudia said...

Dear Absolute Thai,

you're welcome and yes we did :)

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...