Thursday, December 17, 2009

The Gifts by Cecelia Ahern


Dalam busy busy ber”farming” dan melakukan segala activity lain sempat lagi I spend a few precious moment with my book. Biar hectic macam mana sekalipun I will try to squeeze some time for it. Tak kira la time membuang ke, pasti ku capai dengan segeranya. So after two weeks, finally habis jugak buku nie I baca. Apa yang boleh I perkatakan... WOW! Ini la buku fiction yang terbaik pernah I baca dalam hidup I. Belum lagi I temui mana-mana buku yang membuatkan I teruja. Mula-mula tu rasa macam tak best je... tapi lepas a few pages... I terus terpaku....Perjalanan cerita yang mempunyai character, Gabe, yang penuh mistery dan terungkai di penghujung cerita. Berbagai bagai conclusion yang cuba I justify. Kemunculan Gabe membuatkan hidup Lou tidak keruan. Cerita berkisar tentang hidup Lou yang sungguh busy hingga tiada masa bersama keluarga, betapa Lou curang dengan isterinya yang baik itu, kealpaan Lou terhadap ibu bapanya, kerakusan Lou mengejar pangkat dan kedudukan di dalam syarikat membuatkan dia menjadi paranoid.

I menangis teresak-esak towards the end of this book. I ulang balik part-part yang buat airmata I mengalir dengan deras, I nangis lagi. Punyala sentimental Queen sorang nie, yang tak mandi lagi masa tu hehehe.. Nasib baik husband I tak ada sebab best betul melayan perasaan hiba I nie. Kalau dia ada mesti I tak dapat menikmati dengan begitu jitu. Sedih memang teramat-amat sedih. Bila I teringat balik, I akan jadi sebak. Serious... Olahan dan gambaran yang Cecelia tulis, oh my.. she is so brilliant. Her attention to details is superb! The way she described each and every character was so spot on!

Then lepas abis I baca, I called husband I and bagitau betapa best dan sedihnya I baca buku nie hehehe... Abis I nak share dengan siapa? How I wish ada book club kat sini so that I boleh buat discussion and analyse sama-sama, mesti seronokkan?

Yang pasti you all should read this book, I guarantee sesiapa yang suka baca buku berbentuk begini akan agree dengan I. Oh... sediakan tissue banyak banyak....

No comments:

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...