Wednesday, December 30, 2009

Ke Craftworld Shop


Masa pegi class on Monday night Siti showed me a pencil like “kapur” where you can refill for fabric use which was so cool and a bobbin needles where you can terus jahit with your sewing machine without having to take it off during the process and it wouldn’t break at all. She bought it at Craftworld SS/2, in fact she has been telling me for quite a while, so yesterday afternoon I decided that I want to go there, let just say it was a spur of the moment thing. I called up my husband and told him about it and kebetulan dia on the way nak balik. Before that I dah checked through the internet about the location and name of the shop. Then I texted Siti to confirmed of the shop's bane as she always referred to the place as SS2. Siti asked me whether I want to go there, I said after asar and I tanya dia nak kirim apa, she said she want a weight fabric. So lepas asar both of us (me and hubby) keluar but we’re not using our car, instead we used LRT because kalau nak pegi area SS memang jam around this time and beside we don’t know mana tempatnya.

For as long as I can remember this was the second time in my life that I used LRT. The first time masa mula-mula launched dulu. Sampai situ terus beli card, time nak masukkan card pun macam orang sakai sebab tak tau and terbalik lagi. Terjengau-jengau kejap. Bila LRT sampai, wah, I was so excited, maklum kira tak pernah naik la. Masuk je dah tak ada tempat duduk, I choose dekat tepi corner pintu. Mula-mula tu seronok tengok rumah orang and view dari tingkap sebab boleh tengok dari atas eventhough pemandangan was so yike at most of the place. Yela, dengan longkang besar and belakang rumah orang.

After a while I dah mula bored sebab station LRT yang kita orang akan stop nanti is so far away from the LRT that we naik tu. It was at the second last of the LRT station nunnn kat Taman Bahagia. I was getting tired of standing and with the people yang ramai berhimpit-himpit kat dalam. I dah mula stress and sesak nafas, rasa nak muntah pun ada. I start complaint kat husband I and throw a little bit of tantrum. I masamkan muka yang memang dah kelat ini. I siap mengomel macam mak nenek tapi volume I, I lower kan la, tak mo la orang dengarkan tau malu la jugak. Husband I try to eased my "pain". I buat muka monyok yang amat. I kata penat la bediri nie... padahal ada sorang perempuan pregnant 8 9 bulan masuk sama dengan I and bediri on the opposite site of me relak aje.
I memang teruk la.

Then I dah tak tahan, I kata kat husband I, I don’t care I want to sit. Dia kata duduk kat atas kaki kasut dia, I kata tak apa. Tanpa memperdulikan orang ramai sekeliling I, I terus duduk mencangkung tepi pintu dengan tangan I memegang besi tepi pintu tu..hahahaha... kaki I penat bediri takan I nak menyeksa diri. Bila I dah duduk mencangkung tu, tak ada la nampak view view yang sungguh tidak mempersonakan itu instead nampak awan je la.... Sesambil tu mata I asyik tengok station stop punya sign kat atas ceiling LRT and siap kira berapa station lagi.

Bila dah sampai aje, I was so relieved, cepat-cepat I sedut udara kat luar sebab rasa macam nak muntah angin je. Then cepat-cepat kita orang dapatkan teksi sebab hujan turun renyai-renyai. The place is not far from the LRT station Taman Bahagia tu. Nasib baik tak jam nak ke situ. Masuk kedai tu I tengok, Craftworld shop nie mainly is for those yang suka craftwork, patches etc. and barangan for menjahit baju is not much but ada la bende yang dekat kedai yang specifically jual barangan menjahit tak ada but kat sini ada i.e. kapur refill etc. I bought a few of the stuff kat situ and after a while kita orang balik.

Yeaaaaaa...balik pun naik LRT jugak...tensionnn... kalau dekat tak apa la jugak, ini jauh yang amat. Tak ada choice, nak suruh teksi driver hantar balik KL dia kata jam giler kalau time time macam tu. Sampai LRT station Taman Bahagia, husband I beli ticket to the last LRT station, station Kelana which was one station away from station Taman Bahagia nie, dia takut I tak ada tempat duduk, kang ada yang kena duduk mencangkung balik nanti hehehe...

Dekat pukul 8pm baru sampai our LRT station. I told my husband I swear, this is going to be the last time I ke situ or even naik LRT. Tak sanggup rasanya, kalau dekat mungkin I boleh consider tapi kalau nak ke LRT station Taman Bahagia lagi..no way man. Sampai je terus kita orang pegi makan, laparrr ooo....Oh kita orang dapat discount ticket kat Craftworld tu and dorang akan call and ask us to collect the discount ticket bila ready nanti. I kata kat husband I, you pegi sorang, I tak mau pegi dah....

No comments:

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...