Saturday, June 25, 2011

Hari Nie Ke Taman Bunga


Hari nie I snappy snappy ke Taman Bunga. Actually, we were supposed to go last week but you know emergency cir bir ekeke. I was worried masa on the way nak pegi tengahari tadi sebabkan mana la tau tiba-tiba I cir bir kan.. (tak abis-abis kisah cir bir I nie eh? Malam tadi dah terkena balik, I think it must be the Sushi. Now Sushi la pulak jadi suspect la pulak kan). We had our lunch at Taman Burung or Hornbill’s Restaurant. The food was quite pricey, nasi goreng cina I cost about RM18.00 and my husband’s curry and nasi putih cost about RM16.00. Mula-mula ingat nak order air mineral but bila I tengok sebotol RM9.00 terus I cancel and order air suam aje. I’m not being stingy but to me it was quite melampau la for that price. The food tak ada la sedap mana, boleh la untuk alas perut. Service cepat but the waiter/waitress agak kelam kabut, kita kena panggil sebab orang ramai. Husband I cakap, macam kat oversea aje sebab 90% was a foreigner yang makan and bersiar-siar kat situ.

After lunch, we made our way to the Taman Bunga Raya and Orkid. Masuk adalah percuma which is good. Masa masuk kat dalam tu, I dah worried again about my cir bir, I told my husband, kalau tak sempat nak bekejar ke toilet kalau tiba-tiba I ter cir bir, boleh la I baja sikit kat bunga-bunga nie ekeke… So I dah identify a few places and tengok-tengok paip ada dekat ke tak wakakaka… But I was so glad because nothing bad happened to me, syukur Alhamdullilah. And I don’t have to worry much because the toilet is quite near and you can find it easily.

Oh, I was so happy today because I got to take lots of pictures of bunga-bunga yang sungguh indah ini. Taman bunga nie is a combination of Taman Bunga Raya (Hibiscus) and Taman Bunga Orked (Orchid). Kawasan nie sungguh cantik and bersih. Tempat nie memang di jaga dengan betul. I suggest you all pegi sini although tak ada la besar mana but still the view is beautiful with bunga-bunga yang segar. Rasa macam kat kayangan aje masa bediri kat tengah-tengah bunga nie..kayangan la pulakkk… Tapi kat bunga-bunga orkid nie redup sikit and the ventilation system is cooling..ahh segar.. But bila keluar dari situ and ke taman bunga raya, adoiii, it was so freaking hot. I think I dah kena tan sikit. But it doesn’t matter, yang penting mission accomplished and I sangat puas hati.

Balik dari Taman Bunga nie, KL was a bit jam everywhere due to the closing kat area Padang Merdeka. So kena divert masuk bandar. I rasa macam nak pengsan kepanasan although aircond kereta was full blast. On the way back we went to Giant sekejap and bila dah nak sampai rumah husband I suggested that I pegi steam and cuci rambut. Masuk-masuk aje, owner tu ingat lagi kat I walaupun I lama tak datang. Apa lagi bukan main meriah lagi mulut kita orang berborak ditambah dengan pekerja-pekerja cina lelaki dia yang sangat peramah. I sorang je client yang kecoh kat situ ekeke.. macam-macam la yang dibualkan, siap masuk citer hantu lagi, my favourite topic and kutuk-kutuk nenen Victoria Beckham ekeke... Siap si budak tu cerita pasal perangai family dia lagi. I think I nie memang ada aura counsellor kot hehe..

A while later husband I datang and tunggu dalam kereta sampai I siap. I told him selain dari rambut di cuci and di basuh I suruh dorang trim rambut I, which is pendek jugak. Mula la husband I buat muka tak puas hati. I kata sikit je and rambut kalau selalu potong cepat tumbuh.. (ye ke..), nak sedapkan hati dia. Macam tak logic je kan..eh bukan I cakap owner tu yang cakap. But I’m happy sebab I dah muak dengan fashion yang sama before this. Overall, I had so much fun today and thank you very much Allah for giving me one more day to spend my time with my amazing husband and for being able to enjoy this beautiful world that You made for us.

Note : I will let you know kalau I dah update gambar-gambar bunga kat my flickr…

No comments:

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...