Friday, April 29, 2011

Congratulations! Kate and William

(I ambik gambar nie kat channel CNN)

Pagi-pagi lagi I dah bukak CNN sebab nak tengok wedding of the century between Prince William and Catherine (Kate) Milddelton. Kalau dulu I tengok mak dia Lady Diana kahwin (nampak sangat I dah kertu) and now anak dia pulak (sempatkah I melihat cucu dia kahwin nanti?). So in between masak memasak and attend to my hobby I kept the tv on all the time as I don’t want to miss the moment… Tau la history in a making and beside where on earth can you get a live coverage of royal wedding beside from England nie. Ramainya orang dah tunggu-tunggu kat kiri kanan jalan and ada yang siap tidur lagi kat situ. Well, kalau I ada situ masa tu, I pun akan join in jugak. I don’t care la kalau orang nak kata I taksub ke whatever towards the royal family.

Akhirnya around 4pm waktu kita nie, para invites pun mula datang one by one. Sultan Brunei and wife pun datang. And I tekejut because Al Fayed was also invited knowing the controversial that had occured. I understand Sarah or Fergie was not invited. To me it was not nice not to invite her although dia buat macam-macam perangai. She was still the mother of Eugene and Beatrice. Maybe ada sebab muasabab yang lain which we don’t know. Dalam pada tu I tertunggu-tunggu akan kemunculan Kate and her wedding dress yang sungguh big secret itu. Tak lama kemudian beliau keluar dari hotel..wah..that was the baju kahwin yang menjadi idaman dan akan I pakai kalau I kahwin lagi sekali…(hap!). I first saw baju kahwin macam tu masa Grace Kelly pakai on her wedding day.

(Both look so happy together)

Oh..I rasa sungguh seronok menyaksikan hari yang penuh sejarah buat William and Kate nie. Senyuman Kate yang manis dan gaya bersahaja beliau membuatkan I terpikat. Sekali sekala beliau bertukar-tukar senyuman dengan William dan berborak mesra. I tersenyum-senyum sorang and tiba-tiba I rasa emotional and sayu semacam. I wish my darling Diana was there to witness the most important event in her son’s life. Ini si Camilla kambing tu pulak yang ada and not to mention bapak dia yang curang tu.

On the way keluar dari Westminster Abbey, tiba-tiba I terpikir, why don’t I took their picture..then cepat-cepat I belari capai camera Nikon and terus I snap gambar dorang kat atas carriage and kat balcony of Bukingham Palace. Bila dorang sampai kat Buckingham Palace. Yes, this is the moment that I’ve been waiting for so long. I managed to take their picture kissing and twice! I sungguh gembira.


(Gambar nie I ambik kat channel BBC)

Walau Diana pergi almost 14 years ago but bayangan and impact yang ditinggalkan oleh beliau masih terasa dengan amat kuat sekali. During those event orang sentiasa membanding-bandingkan Kate and Diana. I know they are totally different in terms of background and everything. But I do know William make a right choice and I’m sure dia tidak akan menjadi seperti bapak dia yang buruk akhlak itu. I can feel that their love will last forever and I hope jangan la Kate buat perangai. I know by now Kate had won over the heart of Britons and I’m pretty sure all over the world. Because I dah mula menyayangi Kate. Kate’s will be all over the media soon and she would be scrutinize. I hope she will be strong and would be able to face it. I hope there would be no scandal too. Lastly, I hope Kate will be Kate yang humble and kind like her late mother in law. I’m sure Diana will be proud of her daughter in law.

Diana, I sangat merindui you… uhuk!

2 comments:

vagg© said...

camilla kambing?????????? hahahhahahahaha burst out laughing just now.
agree! ahahahahah

Claudia said...

hehehe...betul vagg..bila sis tengok muka atau kelibat dia keluar kat tv smlm, sis siap ptui ptui lagi... hahaha..

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...