Monday, April 18, 2011

Saya Sudah Ada UniFi...

Today, hati saya manyak gembira kerana ini hari rumah saya technician datang pasang UniFi setelah menunggu queue selama sebulan. Kalau selama nie saya kena tunggu sehari semalam atau kadang-kadang sampai 3, 4 hari untuk sesuatu series atau movie itu habis saya DL tapi tidak lagi sekarang ini. Sebentar tadi saya cuba DL berbagai-bagai series and ianya hanya mengambil masa 15 atau 30 (bergantung kepada keadaan) minutes sahaja sudah selesai. Ya, saya sukaaa… Saya nak ucapkan selamat tinggal kepada Streamyx dan P1 Max yang telah bermukim di rumah saya selama ini. Wah bongkaknya saya kerana selama ini dua-dua line ini la yang saya “sembah” siang malam. Untuk celcom broadband pula, akan saya kekalkan memandangkan kadang-kadang saya akan berjalan-jalan keluar kota.

Selain itu saya tidak dikenakan bayaran apabila saya membuat panggilan ke merata-rata tempat di Malaysia dengan menggunakan telephone biasa tapi bukan handphone. Saya juga mendapat 23 saluran atau rancangan television percuma pada bulan ini. Tetapi pada bulan hadapan hanya 14 saluran percuma sahaja diberikan memandangkan 9 saluran tambahan itu, jika saya ingin menonton saya boleh melanggan seperti di Astro. Separuh dari program yang diberikan menggunakan technology HD, bertambah-tambah suka la saya. Sekarang ini saya tidak dapat mengawal senyuman yang amat panjang dari mulut saya…

Sekian…

2 comments:

che^amad said...

ewah semakin kencang le aktiviti mendonlod sis.. boleh tengok pelbagai tv series sampai muntah.. keh keh keh

p/s: minggu depan insyaAllah jadi datang melancong ke KL.. heheh

Claudia said...

ituler pasal gab..skrg pun mata dh macam nak tekeluar...

hah..igt nak sms nk tanya bila datang.. okies..see ya soonnn....

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...