Sunday, January 3, 2010

Good Riddance Kerek!

I’ve been busy this past two days. Hari Khamis malam 31st I ada kelas, the last with cikgu kerek tu. Sebab lepas nie dia akan ke negeri lain mengajar kat sana. But siang tu me and Siti ada kelas dengan dia bukan kat kelas/sekolah tapi kelas persendirian (untuk dress yang kita org design the other day) kat one place nie. Janji pukul 11 - 12 dia datang pukul 1pm. Sebelum tu I called tanya bawak mesin jahit sendiri ke, dia kata mana sempat kata datang pukul 11am, padahal sendiri datang lambat. Typical. I’m glad I siap-siap beli makanan for lunch and also the drink sekali. Sementara tunggu dia sampai, both of us makan dulu. Butik nie kecik aje but comfortable. I guna meja, Siti tertonggeng kat lantai, sian nengok dia. So dlm mengajar-ngajar tu sesambil macam biasa la I begurau dengan kerek tu. Tapi kerek tu tiba-tiba sentap kat I or should I say brush me off. I was so surprised padahal I gurau manja aje. I selalu begurau dengan dia but this time she was way too much. Lepas tu I terus diam and concentrate on my stuff and talk with Siti only. Then after a while, dia tak perasan pun yang dia dah menguris hati I, dia kekonon nak joke dengan I, I bo layan je. I don’t even look at her. I rasa macam nak blah and smash dia but since I dah berjanji pada diri sendiri nak buang semua bende-bende yang tak baik so I tahan hati aje. Lagipun I pay her for her lesson bukan free which was not worth at all dengan masa dan cara dia mengajar tu.

Bila dia perasan yang I buat tak tau dia pandang I, I buat derk aje as I can’t be bothered anymore. I can be very rude if I want to regardless who you are but I selalu tanamkan dalam hati jangan menjatuhkan maruah orang dengan melaser orang. Towards the end I ada la jugak berborak dengan dia but itu pun pasal lesson and tak ada joke-joke lagi. Dia try nak masuk-masuk dalam perbualan I dengan Siti but I shut her off with not including her in the conversation. Bila dah time nak balik, I ingat tak mau salam dia but like I said I nak buang attitude yang tak baik so I salam dia but I don’t even look at her. That would be the last time that I want to be associate with her, I don’t want to have to do anything with her or hear her voice ever again.

Tau tak sepanjang-panjang I hidup kat dunia nie I tak pernah jumpa anak dara mulut laser and macma bagus macam kerek nie, this was the first time that is why I selalu bagi je dia balik. She has not respect for orang yang tua dari dia. Kekadang bila I berborak borak and usik mengusik dengan Siti tiba-tiba dia mencelah and sound kita orang like we are a small kid. Apa kes? Even Mas pun tak suka dengan dia on the first day she came to the class! Imagine, Mas yang so cool itu pun boleh ngadu kat I pasal dia. If the kerek is going to have that kind of attitude/character, trust me, she will get what she deserved in the future. As for me, it did bruised my ego a little bit but she is not worth my anger.

As for the lesson that she taught us, which we pay (I need to say that often), I put it aside and I’m not going to do the project soon. For a price of RM120.00 per person/lesson, bagi pola and tunjuk ajar for like 5 hours dan tak potong kain lagi and lepas nie tak ada continuation untuk ajar further... What a waste!

But I do glad that she wouldn’t be teaching us anymore and hope the new teacher wouldn’t be like her but as I can see cikgu yang bakal ajar kita orang nie lembut je when I had a conversation with her oh and cikgu nie pun noticed and also agreed with me akan attitude si kerek tu.

No comments:

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...