Monday, February 28, 2011

Movies Yang I Tengok

Dalam busy busy tu I managed to watched movie Black Swan two nights ago. I dah DL lama tapi asyik bertangguh aje but since Academy Award was coming soon (which was early this morning), so I decided to watched before the event, nanti dah tau cerita tak best la. Ohh… to me and my husband, cerita nie best best best giler.. The movie was so intense and mind blowing at the same time. Lakonan Natalie Portman fuhh..fantastic. Memang patut dia dapat Best Actress. Sebelum tengok movie nie, I don’t have any high expectation and I ingatkan boring sebab cerita ballet ballet kan but wah… I was wrong. There was no dull moment. Cerita nie membuatkan you tertanya-tanya and membuatkan you confuse sometime. Tapi confuse itu la yang buat cerita nie indah.

And malam tadi tengok cerita 127 hours. Cerita nie pun best but ngeri la towards the end. I siap tutup mata and melompat-lompat kengerian tengok ending tu…eeee… Tapi husband I kata cerita nie boring sebab James Franco nie asyik dalam celah gua/dinding. Offcourse la kan,movie nie kan kisah pasal dia terselit tangan kat situ… Sebelum tu tengok movie King’s Speech but half an hour towards the movie, I changed to another movie sebab macam boring je. Nanti la I sambung balik. Husband I tak nak tengok. Oh, another story I suggest you all tengok is title Conviction. Cerita nie best giler. Respect la dengan pengorbanan adik dia. Sanggup belajar law semata-mata nak lepaskan abang dia dari prison. And she never give up on her brother. It is a true story and lakonan Hillary Swank is as excellent as always but she looks kinda old in the movie ke make up? Crow feet nampak jelas kat tepi mata dia..

Anyway, I malas nak cerita panjang-panjang, I sangat busy. Next time kalau I free I akan review movie-movie yang I dah tengok…

No comments:

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...