Sunday, January 2, 2011

First Time Recipe and Menu For 2011

(Ikan Tumis Asam)

This is the first dish/menu that I cooked for 2011 and also the first time that I've tried from buku resepi yang I beli about 2 months ago. I was walking around kat dalam Popular Bookstore when I came across the book and I remember Fiez penah mentioned and pegi kat KL to join bengkel memasak from this famous chef. So bila I nampak je I terus grab and I belek-belek. Wah, macam menarik and simple aje, ingredient pun yang kita familiar. From the picture and the way it was cooked I dapat rasakan that it is going to be delicious.

And so, tengahari tadi I gave it a try. I letak sebijik chili merah (chili hijau tak ada), memandangkan perut I yang sungguh oversensitive nih. What I can tell you, base on my citarasa, it was so yummy and so very easy to make. I senang-senang I ndak la try, kalau susah-susah tak kuasa I (sebenarnya malas, yang remeh temeh nih).

Actually, tengahari tadi I masak ayam masak kicap dan sayur tauhu, malas I nak upload sebab I dah banyak kali tepek kat blog. I will only post recipe yang I first time try aje. I'm sure Fiez dah beli buku resepi chef kesayangan dia nih..hehe..

As for my azam untuk turun berat badan? Yeah right! Belasah macam nak giler tengahari tadi and sebelah petang pulak I masak cucur ikan and kejap tadi baru lepas makan biskut danish 5 keping and sekarang nie minum air milo....huhu.... Exercise? Lets just say my mind is doing the exercise... So much for azam, see I've told you?

No comments:

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...