Friday, January 14, 2011

Update on Ipad

I was so busy with lots of stuff to do and go these past few days (macam familiar je ayat nih..macam ikut entry yang lepas-lepas je hehehe). Semalam I went to visit my school and ex teacher, so berborak-borak la seketika…mana ada seketika ada la dekat sejam dua. I ingat nak belajar balik la, nak buat design lain pulak. Nanti la I akan pikirkan. Then pegi rumah my MIL, main dengan cucu-cucu sedara sekali. Rasa macam nak gigit je tengok baby Rayyan and also Arina yang drama queen itu hehe… Hari nie I masak nasi lemak, memula husband I kata tak payah makan kat luar aje sebab I as usual lambat bangun tapi I kata tak apa, I masak tak lama lagipun fed up la hari-hari makan kat luar. Bukannya kenyang pun, lagipun I tengok berat badan I naik mendadak each time I makan kat luar nie..huhuhu… I know, I know tak abis-abis issue berat badan nie..apa nak buat I obsess sesangat part-part weight nie…not obess ok…


(So as per requested by Roxy..so this is how your blog looks on the Ipad)

Talking about Ipad nih, after I’ve been using for more than a month, I highly recommend this to all of you… It is worth it, no wonder la Oprah pun gila sangat dengan benda alah nie. To me personally, I find that it is a must to my daily life. Pagi-pagi bukak mata aje, terus capai my Ipad and baca news, gossip etc. It was so easy to use tak payah nak tunggu lama-lama nak on plug la, nak masuk password la and nak tunggu it to be ready macam laptop or desktop (wah..macam si tanggang je I nie, macam peanut lupakan skin, padahal dulu hari-hari menatap laptop). But really, Ipad was so handy, on je and terus terpampang depan mata.


I yang dulunya tak mo download games konon, I la yang sekarang nie hari-hari main game kat situ, monopoly, asphalt, angry bird, scrabble (my personal fav), sudoku, word search, game card ahhh..banyk lagi la. Yea, I take my word back! Macam-macam game ada kat situ, you name it. Selain dari tu, I download website for recipe, siap gambar, ingredient and method..seronok la, it is more like a recipe book. I download pasal healthy food kononla kan.. macam la I tau baca calories kui kui kui. I download music/nature so that dapat membuai tidur I (I kan susah tidur malam?), I transfer movie to my Ipad so that I boleh tengok sorang-sorang and rasa personal. I download dicitionary, siap ada voice so that kita boleh pronouce exactly how it was said. I download another program untuk buku, so I ada dua sekarang nie..satu ibook and another one is 3D bookshelf. Kadang-kadang I belajar main piano (jangan tanya la pasal taugeh tu, I ikut je bila lampu nyala kat key haha…). I ada fish tank/ aquarium padahal kat rumah pun ada tapi gatal nak jugak ada kat Ipad.

Selain daritu I download alarm clock which is so useful (macam la tak ada alarm clock sebelum nih). Feature/download paling best by far (selain daripada ibook) was Radio Alarm (yang another one I download just alarm clock) with station broadcast all over the world.. Oh my God, I can’t tell you how happy I am. Imagine satu negara ada berpuluh-puluh or ratus station, imagine kalau sepuluh negara? Ada satu channel/station (Yale Radio – US) memang cater to R&B …oh heaven… ada yang for classic, country, rock etc. I download jugak another radio station just untuk local.


(Alarm clock)

Selain dari tu you can download/install whatever/anything and everything you want, semua ada, you just name it.. you want education, business, medical, travel, entertainment (music, movies), finance, games, healthcare & fitness, lifestyle, navigation, news, photography, productivity, reference, social networking, sports, utilities and weather. In each of the categories ada beratus-ratus or beribu pilihan for you to download. I dah tak larat nak download yang lain-lain tu..tak tekejar. Banyak bende yang I discover and..I tak tau macam mana nak explain, you have to have it to know about it.


(Recipe)

I checked that sekarang nie syarikat gadget berlumba-lumba mengekori Ipad such as Toshiba, Samsung, google, blackberry, Lenovo etc. I tengok yang google macam best aje.. oh Ipad Apple 2 is coming soon and this time with more fantastic feature with camera etc. In the near future, Ipad etc would be in everybody’s household or a common thing macam handphone and I’m very sure the price would be cheaper due to the competitiveness of the company which produce it.

Like I said, it is a must in my life and I can’t live without it (melampau la pulak kan..haha). I kepit merata I pegi kecuali bila I membuang sebab I tak mo aura mucuk menyerap hahaha..


Last but not least, kui kui kui....I download Playboy magazine for the month of January 2011 featuring akak Pamela A tak ada bugil-bugil maaa…. And the content/articles was so mengarut..tak apa-apa tah..pasal hefner and his whore silicone bunny’s story and pics!







No comments:

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...