Thursday, March 11, 2010

Tengok Wayang

I miss blogging so much, I do, but due to the time constraint (really?) and busy life style (hahaha), I couldn’t find the time to do so. Anyway this past few weeks I was so busy melayan movie/film/wayang/tor and also my project jahit menjahitan. Couldn’t wait to share with all of you how excited I am and my accomplishment.

But on this entry I want to talk about well the usual stuff, about people in the movie theatre. The other day we went to watched Percy Jackson And The Lighting Thief. Ingat orang dah tak ramai sebab cerita tu dah lama. But masa nak tunggu masuk bertimbun tungguh kat luar. Masa masuk kat dalam tu tekejut I tengok ada budak-budak merata-rata tengah belari-lari. I tengok jam dekat pukul 10pm (movie tak start lagi, abis tak abis pun pukul 12am) and I was wondering what were their parents thinking. Children as small as a few months to 3 years old. Dekat enterance clearly stated that budak 13 years and below tak boleh masuk. I pun tak paham kenapa pihak cinema didn’t do anything about it.

So anyway, masa nak duduk tu, I was sitting next to a guy wearing pink shirt. Bila keluar aje preview movie coming soon dia dah mula bercerita. I told my husband I nak tukar seat. Bila I tukar tempat duduk, pompuan sebelah pulak tengah makan sotong kering. Busuk la pulak, then I mintak tukar seat balik kat husband I hehehe. Lepas duduk I tiba-tiba rasa macam tak best duduk sebelah jantan lain. I think sebab dah lama I berkurung kat rumah kot. I cakap kat husband I, I nak tukar balik seat. Husband I kata nanti orang marah, I kata sapa nak marah, they are welcome to do so, beside wayang tak start lagi. I pun duduk la balik kat budak pompuan makan sotong busuk tuh..ceh.

Bila movie dah start, orang kat depan kita orang mula la berborak sesama dorang. Dah agak dah mesti ada sesial merata-rata. Tak lama kemudian ada budak mula menjerit dan bekejaran kat bawah, husband I geleng kepala. I kata tak apa budak-budak lagipun I rather budak-budak menangis kat panggung (with the exception of far away from me) dari dengar orang besar berborak. Sambil tu I masih boleh senyum lagi. But... not long into the movie, budak lelaki kat belakang start tanya-tanya mak dia, ingatkan sekejap, man was I wrong... from the beginning towards the end budak tu non-stop tanya mak dia pasal cerita tu and sibuk la mak dia explained. OMG, this is so unbelievable. Hati I tak tau nak cakap apa dah.. husband I bengang. Hilang all my concentration. Bloody hell! Macam mana la plan I nak tengok Alice in Wonderland 3D nanti..huhuhu.. So, don’t blame me or all of us if we continue to DL torrr and tengok DVD harrr... It is not that we want but situation yang “memaksa” us OK?

Me : btw, movie nie bestttt... I sukaa...very entertaining...

No comments:

My Birthday Part 1

So today is my birthday.  At this age rasanya sama je, xde ada apa yang berbeza cuma I rasa I'm more mature in handling any kind of ...